faq

Oftest stillede spørgsmål

1
Jeg har ikke modtaget min ordrebekræftelse. Hvad gør jeg?

Hvis du ikke modtager din ordrebekræftelse efter du har gennemført din ordre, anbefaler vi, at du prøver følgende i nævnte rækkefølge:

1: Tjek spam-mappen i dit mailprogram. Det sker engang i mellem, at visse mailprogrammer tror vores ordrebekræftelser er spam og smider dem deri.

2: Log ind på din brugerkonto. Herfra vil du kunne se, om ordren er gået korrekt igennem – og også følge, hvor langt den er nået i vores system.

3: Hvis du ikke kan logge ind, eller du kan se på din brugerkonto, at der er et problem med ordren, så kontakt os på tlf. 60 39 60 40 eller skriv til info@markhemp.dk, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

2
Kan jeg betale via faktura eller pr. efterkrav?

Nej, vi tilbyder ikke fakturabetaling eller betaling pr. efterkrav. Du kan udelukkende betale med betalingskort i forbindelse med ordreafgivelsen.

3
Kan jeg få gratis fragt?

Køber du for over DKK. 300,- DKK, får du leveret din pakke gratis i Danmark og Europa.
Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret efter den leveringsmetode, der
angives ved bestillingen.

4
Hvor hurtigt sender I min pakke?

Meget hurtigt! 🙂
Hvis du bestiller inden kl. 13:00 hverdage, bestræber vi os på at sende din ordre samme dag, så du har den allerede næstkommende hverdag.

5
Hvor lang er leveringstiden?

Uanset hvilken fragtmetode du vælger, vil du ofte modtage din forsendelse dagen efter du har bestilt, hvis du bestiller inden kl. 13.00. Maksima leveringstid er normalt indenfor 3 dage.

6
Hvadsker der, hvis jeg ikke afhenter min pakke?

Hvis du ikke
afhenter din pakke, og den kommer uafhentet retur til os, fratrækkes 49 kr. fra
din ordre. Du bedes kontakte os, hvis du ønsker din ordre refunderet.

7
Kan jeg afhente min ordre i stedet for at få den sendt?

Nej, du kan ikke afhente pakken hos os.

8
Hvornår på dagen bliver min pakke leveret?

Uanset hvilken fragtløsning du har valgt, vil du modtage din forsendelse indenfor 1-3 dage. Hvis du bestiller inden kl. 13.00 vil pakken som udgangspunkt blive sendt samme dag, og vil være klar til afhentning, eller bliver leveret dagen efter. Såfremt det ikke sker, kan du gå ind på pakkefirmaets hjemmeside, hvor du kan følge status på din pakke.

9
Jeg har ikke modtaget min pakke. Hvad gør jeg?

Når du bestiller, vil du modtage et Tracking nummer, og du kan slå nummeret op på pakkefirmaets hjemmeside og se hvor langt din pakke er nået. Vi oplever nogle gange, at pakken ligger klar på afhentningsstedet, men der fejlagtigt ikke er blevet givet besked om dette fra fragtleverandørens side.

10
Sender I varer til udlandet?

Vi sender til alle EU lande.

11
Hvordan opgives priserne?

Alle priser på markhemp.dk er oplyst i Danske Kroner (DKK) inkl. 25% moms.

12
Opkræves der betalingsgebyr?

Nej vi opkræver ikke betalingsgebyr ved handel på markhemp.dk.

13
Hvilke betalingskort modtager I?

Vi modtager følgende betalingskort:
– Dankort
– MasterCard
– Maestro
– VisaCard
– Visa Electron
– JCB Card
– American Express
Betalinger hæves først, når pakken afsendes.
Det er ikke muligt at betale pr. faktura, efterkrav, check, bankoverførsel eller med andre betalingskort.

14
Hvor lang tidsreturret har jeg?

Der er 14 dages
fortrydelsesret på varer købt hos markhemp.dk, når du handler hos os som
forbruger.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor du modtager varen. Hvis du har
bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber
fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du
har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit
køb. Du kan benytte standardfortrydelsesformularen, på hjemmesiden under
"kontakt".

Du kan ikke
fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en
del af købet.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller
flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af
dit køb.

Ingen
fortrydelsesret

Disse aftaler kan
ikke fortrydes:

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller
hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor
forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Levering af varer
der specifikt er købt på tilbud hvor der er gjort opmærksom på at prisen
afhænger af, at varen har kort udløbsdato eller der er gjort opmærksom på at
købet af varen ikke kan fortrydes.

15
Kanjeg returnere produkter, der er brugt, returneringer?

Hvis varen har
mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der
var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer,
kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger
af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun
kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en
værdiforringelse af varen. Ved efterfølgende returnering af varer, skal du
meddele kundeservice at du ønsker at fortryde dit køb. Hvis du ønsker at
udnytte din fortrydelsesret, skal du selv betale for returfragten.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Reklamation for kosmetiske produkter

Hvis du har oplevet fejl eller mangler i din leverance af vores produkter,
kontakt straks vores kundeservice.

Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er
opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende
adfærd.

Husk altid at kontakte vores kundeservice FØR du sender varen retur. Du kan benytte
standardfortrydelsesformularen, på hjemmesiden under "kontakt".

Ved reklamation bedes du oplyse ordrenummer samt en detaljeret beskrivelse af
problemet.

Returneringer

Pak varen forsvarligt ind, brug evt. den emballage du fik varen leveret i.

Køb en returlabel for 28 kr. her. Det er vigtigt, du får en kvittering
for indlevering af pakken, når du sender. Det er nemlig dit bevis for, at
pakken er sendt afsted.

Hvor hurtigt skal
jeg reklamere?

Ønske om
fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og produkterne være os
i hænde senest 14 dage efter vi er informeret om dit brug af
fortrydelsesretten.

Er varens eller
varens emballages stand ved modtagelse, ikke som ønsket, bedes du med det
samme, og uden at tage varen i brug, kontakte os ved, at udfylde vores
kontaktformular eller ringe til vores kundeservice på telefon 60 39 60 40.

16
Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

Ring til os:
Tlf: 60 39 60 40

Skriv en mail:
info@markhemp.dk

eller benyt kontaktformularen under "kontakt" på markhemp.dk

17
Hvad er jeres åbningstider?

Du kan komme i kontakt med vores kundeservice på telefon i følgende tidsrum:

Mandag: 9:00 – 15:00
Tirsdag: 9:00 – 15:00
Onsdag: 9:00 – 15:00
Torsdag: 9:00 – 15:00
Fredag: 9:00 – 15:00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket

Mail besvares indenfor 24 timer på hverdage.
Skriver du til os fredag, kan du senest forvente svar fra os førstkommende hverdag.

18
Hvordan annullerer jeg min ordre?

Når din bestilling er afgivet, så kan du ændre den ved at kontakte os på info@markhemp.dk.

Hvis ikke ordren er sendt kan vi hjælpe dig med at lave de ændringer du ønsker.

Hvis din ordre allerede er afsendt, så har du stadig 14 dage til at fortryde din ordre.
Venligst se ovenfor for mere information om fortrydelsesret. Uden at være bundet til at skulle kompensere eller på anden vis dække udgifter, har vi retten til at annullere din bestilling i følgende situationer:

– hvis vi mistænker, at din ordre er blevet placeret i ond tro eller i relation til kriminelle aktiviteter

Vi vil gøre alt vi kan for at holde dig opdateret igennem hele processen, samt give dig besked før vi annullerer din bestilling pga. et af ovenstående tilfælde. Hvis din ordre annulleres, så vil vi naturligvis tilbagebetale betaling uden at påføre dig ekstra omkostninger.

19
Bruger websitet cookies?

Ja, markhemp.dk bruger, nøjagtig ligesom alle andre webshops, cookies for at kunne fungere.

Har du brug for yderligere information om cookies, henviser vi til vores cookiepolitik.

20
Hvornår får I et specifikt produkt på lager igen?

Vi gør vores bedste for at have så få udsolgte produkter i vores sortiment som muligt – men en gang imellem sker det desværre.

Har du brug for et estimat på, hvornår vi får et produkt på lager, er du meget velkommen til at kontakte os på info@markhemp.dk

hvis du er i tvivl om eller har spørgsmål om CBD sidder vi klar til at hjælpe dig inden for normal åbningstid.